Nespokojná pravica

26. februára 2016, marcelus38, Nezaradené

Po prezretí  mnohých článkov a informáciách v médiách som pomaly prišiel na to, že niektoré pravicové strany spravili veľmi veľa prešľapov a vyzerá to tak, že sú naozaj nepoučiteľný. Keďže som nespokojný s priebehom týchto konaní, rozhodol som sa pozrieť bližšie k jadru istých strán. Sám seba som sa pýtal, prečo by som mal ísť voliť tieto strany, keď opakujú svoje už raz urobené chyby? Na túto otázku som si nevedel odpovedať.

Strana sloboda a solidarita (SaS) na čele s Richardom Sulíkom je pripravená ísť do vlády. Nedávno som sa dočítal, že ak by vznikla pravicová koalícia  a strana SaS by mala najlepšie výsledky, tak by Richard Sulík prijal pozíciu premiéra. Bol by ochotný vzdať sa postu europoslanca a išiel by spoločne zo stranou SaS do vlády. Táto strana spravila zopár prešľapov, môžeme si pripomenúť napr. Liberálny dom, Sasanka alebo odpočúvanie novinárov. S posledným spomenutým škandálom je spojený Ľubomír Gaľko. Toto odpočúvanie sa ukázalo ako neopodstatnené a nezákonné. Pravicové strany súťažia o najkrajšiu nevestu Smeru-SD. Takto reagoval predseda SaS Richard Sulík na víkendové vyjadrenie šéfa Siete Radoslava Procházku. Navyše Sulík povedal, že SaS spoluprácu so Smerom-SD odmieta. Chce reformnú vládu bez Smeru-SD alebo zostane v opozícii.

Zo siedmich opozičných strán, ktoré získali v parlamentných voľbách v roku 2012 najviac hlasov, opakuje rovnaké chyby strana SDKÚ. Svojich bývalých voličov strana nepresvedčila, uviedlo to 84,5 percenta z tých, ktorí jej dali hlas v minulých voľbách. Vyplýva to z prieskumu Agentúry MVK.

Fakt, že sa SDKÚ umiestnila na čele tohto prieskumu preukazuje, že sa SDKÚ nedokázala poučiť zo svojich starých chýb a preto neustále stráca hlasy svojich voličov. Preto nevidím veľký dôvod na to, aby som im dal môj hlas.

V pravici prevláda vo väčšine strán dvojtvárnosť.  Preto je veľmi ťažké vyznať sa v tom, ktorá zo strán má aké ciele a čoho je schopná po prípadnom zvolení. Z tohto faktu som mierne znechutený. Aj preto nemám z pravicových strán moc na výber.